Річний звіт про діяльність закладу

У закладі дошкільної освіти «Цукринка» працює 5 вікових  груп :

1 – раннього віку ,  4 – дошкільного віку .

   Нараховується всього 130  чоловік .

   Наповнюваність груп понаднормова .

    Адміністрація ЗДО «Цукринка»  намагались максимально забезпечити дошкільною освітою всіх  бажаючих дітей .

   Дошкільний заклад працював відповідно до Базового компоненту  дошкільної освіти  України за Програмами « Дитина» 

    Основою  освітнього  процесу була нецілеспрямована підготовка дитини  до школи , а розвиток інтересу до пізнання , її відкритості  до взаємодії з соціумом готовність до випробування себе .

    Педагогічний колектив постійно працює над розвитком творчого потенціалу дошкільнят . Це робота  різноманітних гуртків визначені інваріантною частиною Базового  компоненту дошкільної освіти та додаткові освітні послуги – гурток викладання англійської мови та хореографії . Інформація про всі заходи   в  освітньому процесі в ЗДО  висвітлюється на сайті ЗДО .

    Відповідно до  Указу Президента України від 13.10.2015 року № 580\2015 « Про стратегію національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки»  колектив ЗДО працював над  вирішенням головних завдань освітньої діяльності  : патріотичне виховання в контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного  віку , художньо-естетичний розвиток дітей через впровадження новітніх технологій , активізування роботи з економічного виховання .

Педагоги на протязі навчального року провели відкриті заняття, розваги  з інноваційними  та  інтерактивними  технологіями   , ділилися досвідом роботи над ними, презентували свої  напрацювання  по економічному вихованні  , обговорили  їх ефективність в навчально-виховному процесі         ( педагогічна рада лютий 2018р.) .   Для вдосконалення економічного виховання педагогам потрібно  продовжувати урізноманітнити види робіт в освітньому процесі ,  працювати над  спрямуванням   спільних  зусиль  педагогічного колективу та батьків на те , щоб через економічне виховання розвивати творчий потенціал кожної дитини , адаптувати її до життя в сучасному світі , навчати їх мислити і діяти за законами економіки.

      У навчальному році  було проведено тиждень  безпеки вересень 2017р . та квітень 2018р. з метою поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя ; пропаганди здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків ; вироблення у дітей дошкільного віку вмінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я у разі виникнення надзвичайних ситуацій .  До дошкільного закладу завітала пожежна частина  м. Миронівка  з безкоштовною  акцією «Радимо» , «Допомагаємо» , «Рятуємо»    Мронівського РС ГУ ДСНС у Київській обл.  

   

    Напротязі року з метою удосконалення професійної творчості педагогів  було  організовано  прослуховування ( з подальшим обговоренням )  вебінарів .

      Для підвищення рівня професійної компетентності педагогів  були надані консультації  , проведені майстер класи , круглі столи , презентація педагогічного досвіду  , ділові ігри під час  яких педагоги мали змогу презентувати свої напрацювання та  переймати досвід колег  , що  сприяє  педагогічні майстерності  вихователів .

 

       Педагоги відвідали колективні перегляди: Нетрадиційні техніки інноваційних технологій для розвитку  естетичного смаку у дітей під час образотворчої діяльності  , аплікації (Пагурок Ю.І.);Будівельно-конструктивна діяльність  , як елемент економічного виховання (Радченко Д.Ю.) ;Сюжетно-рольва гра , як засіб підготовки дитини до дорослого життяКоваленко Ю.О.)  ; Казка - як засіб розвитку мовлення дітей раннього віку (Круглій К.В.0 .;«Різдвяні вечорниці» театралізоване дійство (Круглій К.В.)  .Інтегроване заняття з новітніми технологіями  навчання грамоти старших дошкільників (Колісник Т.В.) ;Економічне виховання дошкільників , через художню працю ,як  творчий потенціал кожної дитиниВолошина Я.Л.) ; Патріотичне виховання дошкільників через театралізацію(Дмитренко А.В.); Художньо-естетичний розвиток  дітей нетрадиційними техніками  зображувальної діяльності Пилипенко І.І.);Художньо-естетичний розвиток  дітей нетрадиційними техніками  зображувальної діяльності( Буценко Л.М.) ;

Нетрадиційні методи роботи під час  корекційних занять для   збагаченні лексичного словника (Пелих О.М.) .  Під час  даного виду методичної роботи  педагоги  ділилися та переймали  різноманітні види робіт  з застосуванням інноваційних та  інтерактивних  технологій , обговорювали їх ефективність  та продуктивність у навчально-виховному процесі . Але  під час навчально-виховних  відкритих заходів та за спостереженнями та аналізом вихователя-методиста на протязі навчального року недостатньо  було напрацьовано матеріалів для навчально-виховної роботи  щодо економічного виховання , відкриті  навчально-виховні заходи свідчили про те , що діти не можуть самостійно організувати та урізноманітнити сюжетно рольові ігри , недостатній словниковий запас   та знання з економічного виховання.

 

      У  дошкільному навчальному  закладі на протязі  року відповідно до методичних рекомендаці МОН України  проводилася робота по ознайомленню дітей із народними традиціями , святами та обрядами . 

Хижняк А.П . провели театралізоване дійство «Як козаки по сіль ходили ». В цікавій формі та з інтерактивними  технологіями було  проведено новорічне свято, «Різдвяні вечорниці» , свято Паски, Івана Купала   у всіх вікових групах . Тематичні відкриті заняття  пройшли  дня 8 березня . Під час яких дошкільники мали змогу розширити та поглибити знання про народні традиції та обряди .

     

        Щороку у вересні педагоги складають плани своєї самоосвітньої роботи і самоудосконалюють свою професійну майстерність на протязі року . Одним із дієвих видів такої роботи є взаємовідвідування педагогами різних форм роботи один одного. Протягом року педагогічні працівники відвідували навчально виховні заходи  та режимні моменти  один одного, молоді педагоги отримували поради, досвідчені удосконалювали свій досвід.

 

       У ЗДО проведено чотири педагогічні ради на тему:

- «Завдання педагогічного колективу на 2017\2018 навчальний рік»;

- «Формування патріотичної свідомості у дітей дошкільного віку  »;

- «Економічне виховання , спрямоване на творчий потенціал кожної дитини та адаптації її до життя в сучасному  світі»;

- «Підсумки навчально-виховної роботи дошкільного навчального закладу за 2017/2018навчальний рік».

     

        Одним із видів роботи в дошкільному закладі є проведення  семінарів ,   щомісячно та за виробничої необхідності проводяться  методична година  , де педагоги обговорюють свою роботу , діляться досвідом підвищують свою професійну майстерність. Вихователь-методист  провела ділові ігри з педагогічними працівниками « Творчий вихователь - творчі діти» та «  Соціальна та фінансова освіта дошкільників» в  процесі яких педагоги активізували свої знання про ігрову діяльність  як провідний вид роботи  навчально-виховного процесу .

  

            Атестація педагогічних працівників у дошкільному закладі має систематичний та плановий характер і здійснюється відповідно до чинної нормативно правової бази .

       

 

            Педагоги ЗДО підвищують власний професійний рівень використовуючи фахові періодичні видання,  «Практика управління дошкільним закладом», «Вихователь-методист», «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Джміль»,  «Медична сестра».

 

              Методичний кабінет поповнено новим демонстраційним та роздатковим матеріалом різної тематики, який було виготовлено педагогами  та закуплено у представників видавництв даної продукції для дошкільників. Також методичну базу поповнено дидактичними іграми та іншим дидактичним матеріалом для розвитку мовлення дошкільників;напрацювання педагогів з  економічного виховання дошкільників  ; художньо-естетично оформлено перехід між 1 та 2 поверхом ; виготовлено ряд  картин економічного спрямування  та нетрадиційних матеріалів «Пори року» , «Веселі ноти» , « Українське село» , «Зимовий вечір» , «Море» , «Пташиний рай» , «Цікаво дітям в ДНЗ» , «Зелена аптека»  з картотекаю , «Балеринки», «Музичні інструменти» , естетично оформлено стіну біля кімнати народознавства , обладнано стенд « Фізкультура ,  гармонія здоров’я» , проведено творчу виставку батьків та дітей виготовлення навчально-виховного приладдя « Трудове виховання запорука економіки ,  та «Краща Новорічна іграшка»  творчими роботами була прикрашена новорічна ялинка , етично оформлена стіна біля кабінету сестри медичної  та поновлення санбюлетнів відповідно до вимог повсякдення  , естетично оформлено стіну біля кухні « Веселий повар», виготовлено «Вулик з дикими бджолами» ,   виготовлено атрибути продукти харчування для сюжетно – рольових ігор  , оздоблено покидьковим  матеріалом вазонів  ,  оформлено вікна в методичному кабінеті ,  ; продовжено виготовлення дидактичного матеріалу для роботи з дітьми , придбані костюми  до свята 1 червня  з допомогою батьків . Але  методичний кабінет потребує  поповнення  новим навчально-виховним приладдям , інтерактивними техніками, методичною літературою , демонстраційними зразками .

 

      У ЗДО на протязі цього навчального року працювали гуртки: гурток театралізації „Мандруємо казкою”; гурток образотворчої діяльності „Олівець – малювець”;  гурток «Чарівні ножиці» ; гурток з розвитку мовлення (мнемотехніка) «Балакучий ротик» ; гурток «Умілі ручки» (нетрадиційні техніки праці) ;    хореографічний гурток та гурток англійської мови. Але керівникам гуртка «Мандруємо казкою» потрібно більше працювати над створенням атрибутів та проведенню різноманітних театралізованих дійств.

 

            У  навчальному році активно працював  сайт ЗДО «Цукринка», в якому висвітлюється робота педагогічного колективу з малятами  та спільна робота з батьками вихованців, сестри медичної , консультації для батьків  вихователя – методиста . Сайт постійно поповнюється новими матеріалами. Але  виникає проблема в фінансуванні та  забезпеченні інформаційної підтримка сайта відповідними спеціалістами-професіоналами, які б постійно підтримували та супроводжували його роботу .

        

       У дошкільному  закладі проходив конкурс серед батьків  під назвою «Найкраща новорічна іграшка» роботами була прикрашена  новорічна ялинка     та   « Виготовлення навчально-виховного приладдя» ,трудове виховання запорука  економіки . Метою якого було використання різних  матеріалів для розвитку творчих здібностей і фантазій дітей та батьків,  в конкурсі прийняли участь усі вікові групи . Батьки з малятами фантазували та створювали вироби з різних матеріалів . Виставка та обговорення  робіт  пройшла у методичному кабінеті.  Подяку батькам за участь у конкурсі керівництво закладу висвітлило  на сайті ДНЗ , вироби використовуються в навчально-виховному процесі . 

      У ДНЗ проводились музичні та спортивні свята та розваги для дітей із залученням учнів НВК та батьків вихованців , згідно річного плану роботи.     

     Отже : головною ідеєю педагогічного колективу  є  творення  щасливих дошкільнят .