У закладі дошкільної освіти «Цукринка» працює 5 вікових груп :
1 – раннього віку , 4 – дошкільного віку .
Нараховується всього 130 чоловік .
Наповнюваність груп понаднормова .
Адміністрація ЗДО «Цукринка» намагались максимально забезпечити дошкільною освітою всіх бажаючих дітей .
Дошкільний заклад працював відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти України за Програмами « Дитина»
Основою освітнього процесу була нецілеспрямована підготовка дитини до школи , а розвиток інтересу до пізнання , її відкритості до взаємодії з соціумом готовність до випробування себе .
Педагогічний колектив постійно працює над розвитком творчого потенціалу дошкільнят . Це робота різноманітних гуртків визначені інваріантною частиною Базового компоненту дошкільної освіти та додаткові освітні послуги – гурток викладання англійської мови та хореографії . Інформація про всі заходи в освітньому процесі в ЗДО висвітлюється на сайті ЗДО .
Відповідно до Указу Президента України від 13.10.2015 року № 580\2015 « Про стратегію національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки» колектив ЗДО працював над вирішенням головних завдань освітньої діяльності : патріотичне виховання в контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку , художньо-естетичний розвиток дітей через впровадження новітніх технологій , активізування роботи з економічного виховання .
Педагоги на протязі навчального року провели відкриті заняття, розваги з інноваційними та інтерактивними технологіями , ділилися досвідом роботи над ними, презентували свої напрацювання по економічному вихованні , обговорили їх ефективність в навчально-виховному процесі ( педагогічна рада лютий 2018р.) . Для вдосконалення економічного виховання педагогам потрібно продовжувати урізноманітнити види робіт в освітньому процесі , працювати над спрямуванням спільних зусиль педагогічного колективу та батьків на те , щоб через економічне виховання розвивати творчий потенціал кожної дитини , адаптувати її до життя в сучасному світі , навчати їх мислити і діяти за законами економіки.
У навчальному році було проведено тиждень безпеки вересень 2017р . та квітень 2018р. з метою поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя ; пропаганди здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків ; вироблення у дітей дошкільного віку вмінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я у разі виникнення надзвичайних ситуацій . До дошкільного закладу завітала пожежна частина м. Миронівка з безкоштовною акцією «Радимо» , «Допомагаємо» , «Рятуємо» Мронівського РС ГУ ДСНС у Київській обл.
Напротязі року з метою удосконалення професійної творчості педагогів було організовано прослуховування ( з подальшим обговоренням ) вебінарів .
Для підвищення рівня професійної компетентності педагогів були надані консультації , проведені майстер класи , круглі столи , презентація педагогічного досвіду , ділові ігри під час яких педагоги мали змогу презентувати свої напрацювання та переймати досвід колег , що сприяє педагогічні майстерності вихователів .
Педагоги відвідали колективні перегляди: Нетрадиційні техніки інноваційних технологій для розвитку естетичного смаку у дітей під час образотворчої діяльності , аплікації (Пагурок Ю.І.);Будівельно-конструктивна діяльність , як елемент економічного виховання (Радченко Д.Ю.) ;Сюжетно-рольва гра , як засіб підготовки дитини до дорослого життяКоваленко Ю.О.) ; Казка - як засіб розвитку мовлення дітей раннього віку (Круглій К.В.0 .;«Різдвяні вечорниці» театралізоване дійство (Круглій К.В.) .Інтегроване заняття з новітніми технологіями навчання грамоти старших дошкільників (Колісник Т.В.) ;Економічне виховання дошкільників , через художню працю ,як творчий потенціал кожної дитиниВолошина Я.Л.) ; Патріотичне виховання дошкільників через театралізацію(Дмитренко А.В.); Художньо-естетичний розвиток дітей нетрадиційними техніками зображувальної діяльності Пилипенко І.І.);Художньо-естетичний розвиток дітей нетрадиційними техніками зображувальної діяльності( Буценко Л.М.) ;
Нетрадиційні методи роботи під час корекційних занять для збагаченні лексичного словника (Пелих О.М.) . Під час даного виду методичної роботи педагоги ділилися та переймали різноманітні види робіт з застосуванням інноваційних та інтерактивних технологій , обговорювали їх ефективність та продуктивність у навчально-виховному процесі . Але під час навчально-виховних відкритих заходів та за спостереженнями та аналізом вихователя-методиста на протязі навчального року недостатньо було напрацьовано матеріалів для навчально-виховної роботи щодо економічного виховання , відкриті навчально-виховні заходи свідчили про те , що діти не можуть самостійно організувати та урізноманітнити сюжетно рольові ігри , недостатній словниковий запас та знання з економічного виховання.
У дошкільному навчальному закладі на протязі року відповідно до методичних рекомендаці МОН України проводилася робота по ознайомленню дітей із народними традиціями , святами та обрядами .
Хижняк А.П . провели театралізоване дійство «Як козаки по сіль ходили ». В цікавій формі та з інтерактивними технологіями було проведено новорічне свято, «Різдвяні вечорниці» , свято Паски, Івана Купала у всіх вікових групах . Тематичні відкриті заняття пройшли дня 8 березня . Під час яких дошкільники мали змогу розширити та поглибити знання про народні традиції та обряди .
Щороку у вересні педагоги складають плани своєї самоосвітньої роботи і самоудосконалюють свою професійну майстерність на протязі року . Одним із дієвих видів такої роботи є взаємовідвідування педагогами різних форм роботи один одного. Протягом року педагогічні працівники відвідували навчально виховні заходи та режимні моменти один одного, молоді педагоги отримували поради, досвідчені удосконалювали свій досвід.
У ЗДО проведено чотири педагогічні ради на тему:
- «Завдання педагогічного колективу на 2017\2018 навчальний рік»;
- «Формування патріотичної свідомості у дітей дошкільного віку »;
- «Економічне виховання , спрямоване на творчий потенціал кожної дитини та адаптації її до життя в сучасному світі»;
- «Підсумки навчально-виховної роботи дошкільного навчального закладу за 2017/2018навчальний рік».
Одним із видів роботи в дошкільному закладі є проведення семінарів , щомісячно та за виробничої необхідності проводяться методична година , де педагоги обговорюють свою роботу , діляться досвідом підвищують свою професійну майстерність. Вихователь-методист провела ділові ігри з педагогічними працівниками « Творчий вихователь - творчі діти» та « Соціальна та фінансова освіта дошкільників» в процесі яких педагоги активізували свої знання про ігрову діяльність як провідний вид роботи навчально-виховного процесу .
Атестація педагогічних працівників у дошкільному закладі має систематичний та плановий характер і здійснюється відповідно до чинної нормативно правової бази .
Педагоги ЗДО підвищують власний професійний рівень використовуючи фахові періодичні видання, «Практика управління дошкільним закладом», «Вихователь-методист», «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Джміль», «Медична сестра».
Методичний кабінет поповнено новим демонстраційним та роздатковим матеріалом різної тематики, який було виготовлено педагогами та закуплено у представників видавництв даної продукції для дошкільників. Також методичну базу поповнено дидактичними іграми та іншим дидактичним матеріалом для розвитку мовлення дошкільників;напрацювання педагогів з економічного виховання дошкільників ; художньо-естетично оформлено перехід між 1 та 2 поверхом ; виготовлено ряд картин економічного спрямування та нетрадиційних матеріалів «Пори року» , «Веселі ноти» , « Українське село» , «Зимовий вечір» , «Море» , «Пташиний рай» , «Цікаво дітям в ДНЗ» , «Зелена аптека» з картотекаю , «Балеринки», «Музичні інструменти» , естетично оформлено стіну біля кімнати народознавства , обладнано стенд « Фізкультура , гармонія здоров’я» , проведено творчу виставку батьків та дітей виготовлення навчально-виховного приладдя « Трудове виховання запорука економіки , та «Краща Новорічна іграшка» творчими роботами була прикрашена новорічна ялинка , етично оформлена стіна біля кабінету сестри медичної та поновлення санбюлетнів відповідно до вимог повсякдення , естетично оформлено стіну біля кухні « Веселий повар», виготовлено «Вулик з дикими бджолами» , виготовлено атрибути продукти харчування для сюжетно – рольових ігор , оздоблено покидьковим матеріалом вазонів , оформлено вікна в методичному кабінеті , ; продовжено виготовлення дидактичного матеріалу для роботи з дітьми , придбані костюми до свята 1 червня з допомогою батьків . Але методичний кабінет потребує поповнення новим навчально-виховним приладдям , інтерактивними техніками, методичною літературою , демонстраційними зразками .
У ЗДО на протязі цього навчального року працювали гуртки: гурток театралізації „Мандруємо казкою”; гурток образотворчої діяльності „Олівець – малювець”; гурток «Чарівні ножиці» ; гурток з розвитку мовлення (мнемотехніка) «Балакучий ротик» ; гурток «Умілі ручки» (нетрадиційні техніки праці) ; хореографічний гурток та гурток англійської мови. Але керівникам гуртка «Мандруємо казкою» потрібно більше працювати над створенням атрибутів та проведенню різноманітних театралізованих дійств.
У навчальному році активно працював сайт ЗДО «Цукринка», в якому висвітлюється робота педагогічного колективу з малятами та спільна робота з батьками вихованців, сестри медичної , консультації для батьків вихователя – методиста . Сайт постійно поповнюється новими матеріалами. Але виникає проблема в фінансуванні та забезпеченні інформаційної підтримка сайта відповідними спеціалістами-професіоналами, які б постійно підтримували та супроводжували його роботу .
У дошкільному закладі проходив конкурс серед батьків під назвою «Найкраща новорічна іграшка» роботами була прикрашена новорічна ялинка та « Виготовлення навчально-виховного приладдя» ,трудове виховання запорука економіки . Метою якого було використання різних матеріалів для розвитку творчих здібностей і фантазій дітей та батьків, в конкурсі прийняли участь усі вікові групи . Батьки з малятами фантазували та створювали вироби з різних матеріалів . Виставка та обговорення робіт пройшла у методичному кабінеті. Подяку батькам за участь у конкурсі керівництво закладу висвітлило на сайті ДНЗ , вироби використовуються в навчально-виховному процесі .
У ДНЗ проводились музичні та спортивні свята та розваги для дітей із залученням учнів НВК та батьків вихованців , згідно річного плану роботи.
Отже : головною ідеєю педагогічного колективу є творення щасливих дошкільнят .