Майстер-клас для педагогів

Всім відомо, що педагог, це професія, яка потребує постійного творчого пошуку і самовдосконалення. Ось і наші педагогічні працівники нещодавно підвищували свій професійний рівень на майстер-класі „Нетрадиційні техніки малювання в дошкільному навчальному закладі”, який провела вихователь із багаторічним стажем роботи, яка захоплюється малюванням і намагалася передати свій досвід колегам.

Чому людина  малює ? Щоб виразити те, про що важко розповісти, щоб порадувати інших яскравими фантазіями, щоб дотепніше висловити свої думки, щоб…

Дошкільне дитинство – це захопливий світ яскравих, дивовижних образів. Створені дітьми малюнки вражають дорослих своєю безпосередністю, оригінальністю, бурхливістю фантазії. Особливий інтерес у дошкільників викликають нетрадиційні техніки малювання. Адже процес творчості за допомогою нетрадиційних інструментів – зовсім нескладний, нагадує цікаву гру, а результат його – завжди позитивний незалежно від здібностей та обдарувань дитини.

А якщо спробувати малювати так, як хочеться, як відчуваєш, як бачиш це, заплющивши очі? Так народжуються несподівані, нетрадиційні техніки малювання.

Найоптимальніший період  для виявлення вроджених задатків людини – дошкільний та молодший шкільний вік. Одним із найближчих і найдоступніших видів роботи з дітьми в дитсадку є зображувальна, художньо-практична діяльність. Малювання з використанням нетрадиційних технік є дуже цікавим і доступним для дітей. За його допомогою можна створювати предметні, сюжетні і декоративні зображення.

Англійський педагог-дослідник Ганна Роговіна рекомендує все, що є  під рукою, використовувати для вправ у малюванні.

Опанування нетрадиційними техніками малювання дає змогу маленькому художнику відійти від предметного зображення, виразити в малюнку свої почуття й емоції, дарує свободу діяльності, вселяє впевненість дітей у своїх силах.

Особлива цінність цих технік полягає у тому, що вони дають дітям змогу швидко досягти бажаного результату діяльності, реалізувати власний творчий задум.

 Під проведеного майстер-класу педагоги використовували такі матеріали: папір білого й тонованого кольорів, листя троянди,      сухі коробочки насіння півонії, жорсткі пензлі, блюдця з поролоном змоченим гуашшю, штампи з картону, зім’ятий папір, широкі пензлі,  нитки середньої товщини (удвічі довші за довжину аркуша паперу), коктельні трубочки, трафарети котиків, силуети дерев, зубні щітки, стеки,      картон  прямокутної форми, свічки, гуашеві та акварельні фарби, поролонові палички, серветки паперові та з тканини, підкладки, стаканчики з водою, пензлики різної товщини.