Гурток "Веселі музики"

     Чимало дошкільників відчувають потребу у реалізації свого творчого потенціалу. Вони з радістю виконують різноманітні музичні вправи, легко засвоюють додатковий пісенний матеріал, беруть участь у сольних номерах. Тому й не дивно, що індивідуальні музичні заняття ці діти сприймають як справжню нагороду. А це свідчить проте, що гурткова робота з музичного виховання в діяльності дошкільних навчальних закладів стає дедалі більш затребуваною і значною.

 

     Немовля, яке ще не вміє розмовляти, ходити й навіть повзати, вже міцно стискає в руці брязкальце і виграє на ньому в такт своєму настрою. Тож не дивно, що діти так люблять грати на музичних інструментах, а особливо – в дитячому оркестрі. Якщо вони роблять це дружно і злагоджено, то виникає чарівна казка звуків, в якій можна почути усе, що фантазували діти.

 

     Гра в дитячому оркестрі – один з видів колективного музикування дошкільників. Здатність дітей від точного відтворення  ритмічних малюнків,

простих мелодій дає змогу музичному керівнику створити дитячий оркестр в своєму дошкільному закладі. Адже музичний досвід отриманий в оркестрі – неоціненний для дітей. Вони можуть успішно демонструвати набуті навички музикування під час свят та розваг, виконувати їх у самостійній музичній діяльності. Під час музикування навіть молодші дошкільники відчувають відповідальність за виконання своєї партії, власну значущість у злагодженому звучанні потужного музичного «організму».

 

     Спочатку музичний керівник проплескує  ритмічний малюнок, який діти уважно слухають і запам`ятовують. Потім діти разом з музичним керівником проплескують цей ритмічний малюнок.

     Під час розподілу партій потрібно враховувати інтереси та здібності дітей.

Дітям із розвиненим слухом дати інструменти із визначеною висотою звуку.

Дітям із розвиненим почуттям ритму – партії ударних інструментів.

      Музичний твір, який розучується оркестром, діти мають попередньо прослухати, визначити його особливості: кількість частин, музичних фраз, динаміку, темп, ритм. Ознайомлюючись із твором,  дошкільники запам`ятовуючи його,  вчаться чути і розуміти музичну мову, а під час виконання прагнуть вносити у звучання музичного  твору щось своє. Такі творчі прояви треба всіляко підтримувати.

 

     Мета цієї програми – допомогти дітям старшого дошкільного віку в музично-дидактичній грі, увійти у світ музики, знайти свої особисті форми спілкування з нею; відчути і пережити її емоційно як радість та задоволення  і сприяти засвоєнню музичних знань в ігровій практиці.

 

     Діти, у процесі гри на дитячих музичних інструментах, розвивають почуття ансамблю, акомпонування; вміння передати у процесі гри характер музики, мелодію; розвивати творчу уяву, активність фантазії. Вміти обережно поводитись з музичним інструментом, навчатись прийомів гри на них.

 

Основна запорука успіху гри в оркестрі – це зацікавленість дітей від заняття до заняття.